Wat is Marketing Automation?

Marketing automation is de toekomst. Daar ben ik van overtuigd. Daarom loop ik een dagje per week mee bij Stan & Stacy. Zij leren mij hoe de marketing automation systemen werken, en zodra ik dat goed beheers mag ik hen ondersteunen bij de continu groeiende vraag naar deze vorm van marketing.

Wat is […]

Lees verder

 0

De koppige consument: een kwelling voor webcare!

Mijn blogpost over de koppige consument is op Marketingsfacts verschenen. In deze blogpost geef ik een wetenschappelijke verklaring voor het backfire-effect. Het backfire-effect betekent dat hoe meer jij de klant probeert te overtuigen van zijn of haar ongelijk, hoe sterker hij of zij denkt gelijk te hebben. En dat is […]

Lees verder

 0

Waarom mensen merken ontvolgen

Waarom ontvolgen mensen merken op sociale media? Volgens onderzoek van Buzzfeed en Fractl onder 900 respondenten zijn daar vele redenen voor nodig, maar het grootste gedeelte gaf aan dat het delen van white papers en e-books de grootste ‘afknapper is’. Lees de resultaten het gehele onderzoek in onderstaande infographic:

 

Afbeelding is onderdeel […]

Lees verder

 0

Contentmarketing werkt niet beter dan advertenties

Na het afronden van mijn masterscriptie over de effectiviteit van contentmarketing heb ik een blogpost over de resultaten geschreven. Deze is 12 maart verschenen op Marketingfacts, het platform voor interactieve marketing. De conclusie van mijn masterscriptie was duidelijk: contentmarketing werkt niet beter dan advertenties. Daar kwamen (uiteraard) vele reacties op, […]

Lees verder

 1

Interview n.a.v. masterscriptie Contentmarketing

Naar aanleiding van mijn masterscriptie over de effectiviteit van contentmarketing werd ik geïnterviewd door Henk-Jan van Punkmedia.

Binnenkort volgt er een blogpost over de resultaten van de masterscriptie.

Lees verder

 0

Hoe belangrijk is jouw online profiel voor recruiters?

Heb jij je wel eens afgevraagd hoe belangrijk sociale media zijn als je gaat solliciteren? Ik wel, en daarom vroeg ik via Twitter of een recruiter mij antwoord kon geven. Via via kwam ik bij Kay Goedhardt terecht en vroeg hem hoe belangrijk hij Facebook, Twitter en LinkedIn vindt.

Kay […]

Lees verder

 0

App die goed gedrag beloont

Er is een nieuwe app ontwikkeld die het tegenovergestelde doet van alle sociale media: het probeert juist mensen uit elkaar te halen. De app heet Tiltor en beloont goed gedrag. Als grootste voorbeeld geeft Tiltor zelf aan dat het gebruikt kan worden bij opstanden.

Hoe het werkt: Overheden kunnen Tiltor […]

Lees verder

 0

BiFi worstelt met Twitter

Op 24 april komt @BiFiNL, het in april door Unilever verkochte worstje, op Twitter. De manier waarop @BiFiNL twittert is kortgezegd opvallend te noemen: het schreeuwt en is brutaal.

Oordeel mee: zou het een bewuste strategie zijn geweest of was het een nep-account? Indien het laatste, dan heeft diegene er […]

Lees verder

 1

Webcare van Fox Sports helaas geen voldoende

Je zou denken dat Nederlandse bedrijven genoeg weten over webcare via Twitter. Er is genoeg over geschreven en er zijn voldoende goede voorbeelden te vinden. Helaas merkte ik dit weekend weer dat Fox Sports nog geen voldoende scoort met hun webcare.

Bij Fox Sports zit de piek in het weekend. Iedereen wil dan de wedstrijden live bekijken en betaalt daarom ook een flink bedrag om de wedstrijden online te kunnen zien. De streams werken helaas niet altijd naar behoren, en daar klagen menig Twitteraars dan ook over.

Een case voor alle Twitter webcare van Nederland: @FoxSportsNL_cc
[…]

Lees verder

 0

Hoe de meest geretweette foto Samsung voor schut zet

De meestbesproken tweet van dit jaar is nu al bekend. Er gebeurde veel tijdens de Oscars uitreiking van 2014, maar de tweet van Ellen DeGeneres is toch wel het meest besproken moment. Haar foto is namelijk meer dan 2,8 miljoen keer geretweet:

If only Bradley's arm was longer. Best photo ever. #oscars pic.twitter.com/C9U5NOtGap— Ellen DeGeneres (@TheEllenShow) March 3, 2014
Je zou denken dat de marketinggasten van Samsung aan het juichen zijn. Samsung, sponsor van de Oscars, heeft Ellen namelijk gevraagd om foto’s te maken op het podium met haar Samsung telefoon. Logisch ook, want dan zouden miljoenen mensen die telefoon zien. En dat is gelukt, want de bekendste foto van 2014 is gemaakt met – inderdaad – een Samsung: […]

Lees verder

 2